Denna dagen ett liv

Det bara snöger och snöger hörrni... Näe nu vill jag ha vår! Bar mark, sol, knoppning på träden. Eller helst sommar. Majken har ju fått en ny Astrid Lindgren favorit att se på, Saltkråkan. Jag jublar! Är gaaanska less på Pippi nu och saltkråkan är så somrigt och härligt. :) 
 
 
I lördags natt fick jag mitt livs värsta magsjuka. Fort upp ur sängen mot toan, men jag mådde så jäkla dåligt att jag var tvungen att slänga mig ner på golvet efter jag stängt dörren till sovrummet så att jag inte skulle svimma. Fick hasa mig ner på rumpan för trappen och krypa till toan för kroppen bar mig inte. Var alldeles yr och svag och typ halvsvimmade väl inne på toan och blev liggande i mina egna kroppsvätskor. Fy fa-an! Usch vad jag hatar den där känslan! Att spy och ha ont i magen är en sak men när man blir alldeles svimfärdig och nästan ledlös i kroppen är det så obehagligt. Som tur var varade det bara lördagsnatten även om jag fortfarande är lite svag i kroppen. Även idag fick jag ett abrupt uppvaknande. Hör Mejja stå och vråla och skrika nere och möts av blodfyllda händer. Hon skulle skära ett äpple och hade skurit sig i fingret så vi fick åka till HC och limma. Har jag sagt att den där ungen gör mig gråhårig? Det gick bra som tur är! ♥ ...och nu ploppar det upp röda prickar på båda flickorna mer och mer, hej vattkoppor! 
 

Kommentarer :

#1: Erica

Men fy stackare!! 😷😔 krya på hela familjen! Kram 💖

Svar: Tack! <3
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :