I dreamt

Nu är jag hemma :) jobbat idag... Mkt folk har det även varit! Skoj skoj! :)
Men guuud vad hungrig jag är! Och inget jag vill ha finns att äta. Ångrar som
tusan nu att jag inte lämnade chipsen tills nu! Fy fan vad gott!! *Dreggel dreggel*
Det tänkte jag att jag säkert skulle göra oxå imorse när jag åt upp dom.
Även sjukt sugen på Pizza nu! Aah vad gott! Ok jag är hungrig! :)

Imorrn är det sista April oxå. Vet inte vad vi ska göra faktiskt. Men det blir nog
lugnt, ska jobba på Fredag...tidigt oxå. :) Men det spelar ingen större roll att
det blir lugnt, brukar inte göra nåt särskilt ändå. Skulle vara mysigt att grilla
med några :) Sååå sugen på allt grillat nu! :) Jag är hungrig! Sa jag det? :)



HAHA jag måste bara berätta min dröm som jag hade härom natten. Drömde
att Andreas, Eddie och Crulle skulle ut och åka båt och jag fick inte följa med.
Jag blev förbannad och tänkte att "jag ska nog banne mig åka ändå, utan dom."
Så jag snodde moffans lillbåten. Och åkte ut helt själv. När jag kommit utanför
piren (i S-fjärn) var det storm ute på havet! Och då menar jag storm. Skit stora
vågor. 10-tal meter höga! Vattnet var svart! Himmelen grå och det blåste hej
vilt. Det var as mycket folk på piren och uppe på berget. Så kände jag att jag
inte ville åka själv i det där vädret nå mer så jag vände och for in. Där vid piren
står grabbarna redo att åka. Men jag vet inte hur man parkerar en båt själv så
Eddie fick hjälpa mig med det... haha! Hur fick jag ens igång den? haha!

Så när vi kommer tillbaka till momma och moffan med båten så står dom
där och är fly förbannad på mig. För att jag tagit båten utan att fråga om lov.
Fy fan vad arg dom var. Spec. moffan. Och fy fan vad rädd jag var! haha!
Jag skämdes sååå jävla mkt! T.o.m. momma var riktigt förbannad.
"-Hur kan du göra såhär Therese? Du måste ju fråga om lov först!" Skit arg!
haha! Fan vad jag skrattade när jag vaknade! haha! :)

Drömde även att jag åkte båt inatt. Fast ett skepp, typ som färjan. :)
Vad betyder det om man drömmer om: Hav, vatten, båtar, Storm...Nathalie? :)

Kommentarer :

#1: Nathalie

HAV OCH SJÖ:

Vår skräck och fascination för havet kommer från de tidiga stadierna i vår utveckling och de nio månaderna som vi som människliga foster har tillbringat i mammans livmoder.

Havets mörka, bottenlösa djup symboliserar förutsättningen för allt liv, det okända och naturens oförutsägbara kraft. DRömmar om vågor som lugnt rullar in mot stranden är en påminnelse om att inget kan störa livets ebb och flod, naturens rytmer eller skapelsens cykler även om tillvaron är turbulent just nu.



BÅTAR:

Eftersom vatten är det element som symboliserar känslor och ofta delar landmassa från en annan, är drömmar med skepp, flottar och båtar symboler för svåra emotionella övergångar från ett viktigt stadium i livet till ett annat. Båten representerar den fysiska kroppen, innanför vars skyddande skal vi rider ut erfarenhetens stormar.

En fisebåt eller ett frakt- eller tankfartyg tyder på att drömmaren tycker att livet bara består av arbete, utan någon tid för avkoppling.

Ett kryssningsfartyg är en symbol för en avslappnad attityd till livet i allmänhet, och möjligen att drömmaren har en sensuell natur.

En bilfärja som förknippas med korta resor, visar på att drömmaren helst inte vill släppa sitt jordiska "bagage", det vill säga sina ägodelar, attityder, övertygelser och värderingar när det krävs att man omvärderar dem för att genomföra en livsviktig förändring.



Det var allt jag hittade :P

skriven
#2: Therese

haha okej :)

skriven

Kommentera inlägget här :