En smak av JUL!

Söndagsmorgonen började jag med en kopp Chai The framför tv'n... Är uppe
tidigt idag! :) Andreas skulle upp och fixa med garagebygget och jag vart
ganska pigg efter en stunds kelande med Maja i sängen så jag klev upp jag med!
:) Åh vad de är skönt att kliva upp tidigt alltså! Före Nyhetsmorgon är man uppe,
då är det tidigt! ;) Nä så jätte tidigt var jag inte uppe ändå, kring en 8.

Jag har ju skrivit förut om Chai Latte. Jag köpte ett Chai Thé på ICA igår för
att se hur det smakar. Och det smakade exakt likadant, bara lite tunnare
och mer "the'igt"! :D Great! Jag som letat ihjäl mig efter Chai Latte men inte
hittat ngt man kan köpa och göra själv hemma av... Nu kan jag ju ändå känna
smaken hemma, fast med Thé då! :)

För er som inte smakat det, smakar det som en julaftonsmorgon! Helt
underbart! Ni måste prova! :)
(förpackningen ser ut som nedan fast den är mer mörkbrun än den där färgen)

Sen har jag även smakat Marabous nya chokladkaka "vinter". Den var oxå god!
Inte den godaste jag ätit, men helt klart godkänd och den smakar oxå jul på ngt
sätt (fast inte lika som chai). Det enda negativa är att när man ätit upp chokladen
så har typ all kanel (den innehåller kanel och valnötter) fastnat i tänderna, inte
så jätte gott att "slicka upp" haha! En torr smak lixom... men annars är den GOD!

Kommentarer :

#1: Nathalie

http://open.spotify.com/user/nathaliees/playlist/3bhjRtxwFb9cZ1JzX5MZh7 min julspotifylista :) Ifall du inte har alla låtar jag har ;)

skriven
#2: Simone

Å, då ska jag köpa det thét och smaka =)

skriven
#3: Therese

Simone: Ja gör't! ;)

skriven
#4: stina

Men om du gör lite skummad mjölk å häller i så blir det ju typ chailatte :D.

Här hitta ja ett recept, fast ja har inte använt sån där syrup i:

chailatte.html" rel="nofollow">http://www.emmaandersson.se/1195061594chailatte.html

Det e ju bara såå gott! Å såå juligt :D

skriven
#5: Therese

Stina: jag kunde inte klicka på länken... :/

ja sån där syrup har jag faktiskt hittat fast jag är helt inställd på att hitta pulver, en kompis till mig har sånt... fast det duger gott och väl med théet som jag faktiskt hade lite mjölk i oxå! :) så det är så gott som chailatte det med! :P

skriven
#6: Simone

Haha, tack nathalie, lånar dina ihopskrapade jullåtar jag med ;)

skriven

Kommentera inlägget här :