Svårt med kläder...

Usch vad det är svårt med kläder nu! Känns som jag använder några
tunikor i omgångar om och om igen... Tights är det som gäller varje dag.
Iaf. när jag jobbar, det är det som är värst! Hemma kan jag ha mysbyxor
eller vad som helst. Vanliga byxor som jeans har jag inte kunnat använda
sen i slutet på sommaren... Jag får ju på mig dom men det är inte alls skönt
för magen när dom trycker åt. usch jag får ont och det är sååå oskönt!

Magen känns nästan för liten för att ha åtsittande kläder, tkr jag bara ser
tjock ut! Från sidan ser det väl bra ut, men framifrån! Alltså jag tkr min
mage har blivit så jäkla bred, den växer lixom på bredden och det ser ut
som jag har värsta handtagen på sidorna... Dock tror jag magen växt
ganska så mkt den här veckan. Den känns plötsligt mkt större än i början
på veckan... så snart kanske jag kan ha mer tighta kläder :)



Sen har jag tittat lite på mammakläder oxå. Man vill ju helst inte köpa för
mkt sånt eftersom det bara är nu man kommer använda dom... MEN who
am I kidding? Jag måste ha ngt att jobba i sen när magen blir större! Åter
igen, hemma kan jag ha vad som helst (kanske inte precis i slutet då man
är som störst)
men jag måste ha några riktiga kläder att jobba i! Jag har ett
sånt jobb då man inte kan ha vilka kläder som helst... Jag vill inte bara gå
runt i stora tunikor hela vintern heller. Man ser ju så stor ut när man har
stora kläder oxå. Och jag har inte så många tunikor som är lite mer åtsittande.
Skulle vilja ha ett par mammajeans oxå. Tror jag ska köpa ett par om jag
hittar några bra och sköna. Dom ser ju fruktansvärt osköna ut, som om dom
inte sitter uppe. Men vem vet...? Får ta och prova ett par nåt tag framöver..


Tunikan och Tröjan ovan (från H&M) ska jag nog slå till på, dom ser väldigt
användbara, fina och sköna ut!
:)

Kommentarer :

#1: stina

det e värsta tiden det, då magen e för liten för å liksom synas men för stor för å va normal eller hur man säger haha det kanske lät lite knepigt :P. Jag köpte en sån där tjocktröja, beställde på nätet för ja hitta ingen i butiken och då tog jag M fast ja brukar ha typ S annars men tänkte att man ska ju bli lite tjock å så på min svarta som oxå e från H&M hade ja det oxå, MEN det va inte lika som min svarta, gillar den mkt bättre och den där kändes det som ja skulle tagit S på ändå för den va super stor på magen så ja kan då inte ha den förrän ja har en rejäl kula känns det som så nu sen den superpösig ut på magen, så är inte den svarta för den kan ja ha när ja inte ens är gravid. Men det va olika modeller oxå, den ja köpte när ja väntade elvin alltså..

Så tänkte tipsa om å inte ta en så stor om du vill kunna ha den från rätt tidigt :)

skriven
#2: stina

Åh en sak till hehe, gravidjeans är supersköna tycker jag :), fast de klår ju inte leggings :)

skriven
#3: Therese

hmm, jag som ville testa dom, attans! får skicka efter 2 olika stlk då. :) okok men sånna tänker jag då testa i butik, kan inte skicka efter jeans, så hoppas sånna finns kvar!

skriven
#4: Emma Viklund

Hittade inte den tröjan då jag kollade på H&M på birsta igår, ville verkligen ha den... men köpte iaf byxan som hör till, dom är helt underbara :) såg tunikan faktiskt, den såg skön och fin ut :)

skriven
#5: stina

ja gravidjeans är nog bäst å prova i butik för ja tyckte inte strl stämde överens med vad man har annars :P.

Ja annars får du komma ner å prova min då :P hihi. ja ångrar att ja tyckte den satt bra först å tog bort lapparna, men ja får ha min svarta tills ja blir så pass tjock om magen så ja kan ha den grå utan att se ut å ha en pösmage :P

skriven
#6: Lisa Olsson

köp gravidjeans, supersköna och dom kan du använda nu oxå, ser ut som vanliga jeans om man har en tröja utanpå =)

skriven

Kommentera inlägget här :