v.40

6 dagar kvar...




En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när
den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan
2,5 och 4 kg.


Ja sista veckan nu då! :D (förhoppningsvis!) Men man lär väl gå över minst en
vecka som dom flesta gör... Och nu har tiden börjat sakta ner. Den senaste 
veckan var rätt så seg! Men jag försöker ta dagen som den kommer och inte
tänka allt för mkt på det, då blir man bara ännu mer less. Fast vissa dagar håller
jag på att gå under och vill bara att den ska komma ut. Även fast vi ju kommer
ha våran bebis om högst ca 3 veckor så känns det som en evighet!!

När ska min mage börja sjunka egentligen?
Tkr varken det syns eller känns som den gjort det...

Kommentarer :

#1: Kajsa

Åh nu är det nära tills ni får snusa på er bebis! Fortfarande jättefin mage och inte en enda bristning. Bra jobbat Therese :)

skriven
#2: Madde

Jätte fin mage har du. Och jag fattar att du längtar nu.:) När fick du din "rand" på magen? Du har inte fått någon putandenaveln. Tror inte jag heller att jag kommer få!

skriven
#3: Anonym



Jättefin mage och nej den ser inte redo ut riktigt än....och jag gillar din tatuering!

skriven
#4: Emmy- Mamma till Jack och Link



Och det var förvirrade jag som skrev kommentaren ovan :D

skriven
#5: Therese

Kajsa: Tack! :) ne när jag klarat mig såhär långt utan hoppas jag verkligen att jag slipper dom helt! peppar peppar :)



Madde: Tack! :) ja dum runt vecka 25 kanske började det som är under naveln synas svagt, det över tog det några till veckor för innan det kom... njao litegranna står naveln ut, fast det syns aldrig på bilderna av ngn anledning...!? :) men inte så mkt.



Emmy: Tack och Tack! :) Ne jag tkr inte det jag heller... :)

skriven
#6: Heidi

Hejsan! Halkade in på din blogg av en slump, såå kul. Jag väntar också en liten som ska komma NU när som helst. Har gått över en vecka redan... Lycka till med allt!

skriven
#7: Therese- Mamma till Ameah

Haha, jaaa :D Jag är ett STORT fan av Lundmyr! Dom har ju så mycket fint och så bra kvalitet!



Nära nu! :D

skriven
#8: Johanna

Tack så mycket! Och grattis till er också, nu är det nära. Vad spännande! Ser att vi har samma tycke och smak för romantisk inredning. Barnsängen var ju verkligen helt underbar:)

Mvh Johanna

skriven
#9: Therese- Mamma till Ameah

Jag tror Maria var ett vanligt namn för vår generation :) Men jag heter Maria Therese faktiskt. Men Therese som tilltalsnamn då :)



Har ni funderat på några namn?! Tycker det är så kul med dom som inte kollat kön, blir så mycket mer spännande :D Speciellt vid förlossningen! Känner du dig laddad förresten?

skriven
#10: Maja

Jajamensan, jag ska ha tvillingar till sommaren:)

skriven

Kommentera inlägget här :