Sat namo. Dorote Omnamo.

Måndag: Promenad 60 min. Plankövningar.
Tisdag: "Gå ner i vikt-yoga" 30 min. Motionsgympa 60 min.
Onsdag: Promenad 60 min. Plankövningar.
Torsdag: Plankövningar. Löpband 30 min.
Fredag: "Gå ner i vikt-yoga" 30 min. Löpband 30 min.
Lördag: Vila.
Söndag: Vila.

Såhär ser mitt nya schema ut. ;) Därför det är lite tyst på bloggen ibland. Måste promenera/yoga/plankträna medan Mejja sover. När hon är vaken får jag inte göra ngt i fred. ;) Så man har det ganska fullt upp om veckorna och inte så mkt tid över mellan träning och att ta hand om go'fisan.



Om inte det här +kalori-räkning funkar vet jag inte vad jag gör! Ibland funkar kalorierna och vissa dagar inte, då kan jag ligga lite minus. Får spunk på luncherna. Testade omelett med tillbehör/ingredienser. Första gången blev det faktiskt riktigt gott. Andra fick jag kväljningar och fick inte ens i mig hälften. Jag har svårt för ägg, helst stekt. Matlåda från dagen innan funkar få ggr. då jag tkr det mesta blir så äckligt när man värmer det i micro så det är hej kväljningar där oxå.

Ska även försöka dricka mer vatten. Man kan tydligen sakta ner förbränningen om man inte dricker tillräckigt. Jag är rätt värdelös på att göra det. Har även spanat in Biggest Looser-Olgas blogg om magträning för mammor. Plankor is the shit så det kör jag på nu. Man läser så mkt om vad man ska och inte ska göra så jag blir helt snurrig.



Rubriken är btw ett mantra man säger på "Gå ner i vikt-yogan". Haha! :)

Kommentarer :

#1: Angelica

Ja, plankan ska vara kanon för "mammamagar". Jag måste bli bättre på den med, men det blir ju så jobbigt efter ett tag...



Vatten är jätte bra, du fyller även ut magen så du inte känner samma hunger samt så får du bättre hy. Jag dricker vatten till ALLT. Frukost, lunch och middag samt några glas mellan + har jag ett stort brevid sängen som jag slukar i mig varje natt. I love vatten!

skriven
#2: stina

Duktiga du!

Jag har varit på cx på gymmet ikväll, då tränar man mage å rumpa, var riktigt skoj :)

Är oxå dålig på att dricka vatten, men försöker verkligen komma ihåg :)



ja men då har ju mejja många tänder oxå, ja är van elvin som hade typ 4 tänder hur länge som helst, fick sin åttonde tand när han var 1 1/2 år haha!

jag vet faktiskt inte, men när elvin var på kontroll då han var 2 år så sa de att barn ska ha 20 tänder, men ja vet inte hur många en ettåring kan ha, blev så förvånad för miltons tand som var en sån där stor tand långt in, trodde dom kom senare jag :P

skriven
#3: Annika

Jag har också svårt för det där med lunch... Oftast är jag mitt i något så att jag inte har tid/lust att fixa ihop något eller värma rester från gårdagen! Eller så är jag på språng någonstans. Därför kör jag alltid med sådana där måltidsersättnings-bars till lunch. Få kalorier, lätt att ta med sig, går snabbt att äta och dessutom hjälper det mig att hålla godissuget i schack eftersom de smakar choklad ;-)

Det gäller bara att dricka mycket (helst vatten) till dem eftersom de är ganska mastiga! Så de mättar faktiskt riktigt bra :-)

skriven
#4: stina

men omelett som är såå gott :D

Är typ det enda ja kan äta till lunch, eller sallad, är inte så hungrig då men godissuget kommer på eftermiddan annars :P.

hatar oxå å värma matlådor, blä :P



man måste ju häva i sånt man tycker är gott i omeletten, typ åh ja gillar pesto mmm så det är gott i omeletten :D. å idag testade jag skinka, några klickar chilisås å nån liten klick färskost i mmm, gott! å kantareller är ju gott, å champinjoner ;)

skriven
#5: Therese

Angelica: Jag är mer en mjölk-människa så det dricker jag till frukost och middag. vatten till lunch dock. :) om jag skulle dricka på natten skulle jag behöva springa på toa stup i kvarten :P men jag ska bli bättre på att dricka när jag känner mig lite hungrig.

Stina: Ja det är skönt att kommit igång med träning. Önskar jag kunde se mer resultat dock. =/

Annika: aahaa, kanske ska testa sånna nån dag då. :P kanske stillar mitt sockerbegär oxå!! :)

Stina: nja, jag har aldrig varit mkt för ägg. ;) sist hade jag i broccoli och skinka, det var ganska gott. men nja det är äggen jag blir spyfärgig av. typiskt nog, då det är en lätt lunch annars.

skriven
#6: Nathalie

Men om du gör riktig omelett så blir det godare! Blanda med mjölk eller om det är vatten och salt och peppar, myyyycket godare!

skriven

Kommentera inlägget här :