Lite funderingar i klädväg...

Nu när graderna börjar sjunka neråt kommer även "hur man klär"-funderingar... igen. Går visst aldrig att komma ifrån det? ;) Det jag har problem med nu är vad tusan Mejja ska på sig då hon sover sin dagslur? Hon sover ju alltid utomhus i vagnen. Förra året hade jag 3 olika alternativ beroende på hur kallt det var.
 
1. En lite lurvigare fleece-jacka + fleecebyxor.
2. En fodrad fleece-overall. Lite mellantjock sådär.
3. Vinteroverallen.
 
Men i år kommer jag bara så långt som till 1:an. Det verkar ju inte finnas nåt mellanting för "större barn". Antingen vanliga fleecekläder (på sin högst en lite lurvigare fleece-jacka.) sen blir det riktiga fodrade vinteroveraller... Det börjar bli på gränsen till kallt med bara fleece-kläder nu trots att vi har en åkpåse i ull. Men å andra sidan, även om jag skulle hitta lite mellantjocka ytterkläder så tror jag ändå det blir alldeles för trångt i vagnen sen i "riktiga" vintern med vinteroverall. Ska man vänja henne vid att sova inne (vilket jag egentligen inte vill, då hon somnar och sover så mkt bättre utomhus..)?
 
 
Hur gör ni andra vid sovningar utomhus?

Kommentarer :

#1: Lutten

Tycker oxå de är skit svårt, man vill inte sätta på dem hela munderingen m kläder redan då de kommer bli kallare, vi har inte lika kallt som er men ja kör lager på lager!! Med kläder och filtar!!

Svar: Ja det gör vi med men kanske inte det ultimata på dagis... ta med en hel klädhög som ska på. ;) Men kommer ralph få plats att sova med vinteroverall i vagnen?
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :