Året 2013

Nu när året börjar lida mot sitt slut måste jag ju köra den årliga resumé-listan. :)
 
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Sökt högskola, ätit proteinpulver, gått på danskurs (helt själv!), gjort två-våningstårta, afro-dance, fixade en 50-tals fest (för pappa som fyllt 50 år).
 
     
 
 
Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Hade inte direkt ngt nyårslöfte, men senare under året bestämde jag mig för att vara mer obekväm. Inte som i att göra saker jag inte vill, utan göra saker jag egentligen vill göra men som jag kanske inte orkar/törs för stunden. Ska väl försöka fortsätta med det under nästa år också. :)
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Min syster, min svägerska Linda, en kollega, Mia, m.fl. bekanta...
 
           
 

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Bara Sverige i år med... Stockholm var det längsta jag tog mig till, annars har jag bara åkt runt på små utflykter här '"hemma" men det har varit nog så mysigt.
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Samma som förra året; Nån weekend till nån stad. T.ex. Paris, London... :) Och mer renovering av huset.
 
Vad var din största framgång?
Träning och kost första halvåret gjorde att jag blev nöjdare med kroppen. Det blev roligt att köpa och att använda kläder igen. Mådde även jätte bra psykiskt av det och kände mig väldigt glad och harmonisk. Att jag provade på danskurs och att jag var med i julkonserten.

Största misstaget?
Mindre träning sista halvåret = mer sjuk = mindre glad psykiskt och fysiskt.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Äcklig jävla magsjuka och förkylningar hela jäkla andra halvåret känns det som..
 
Bästa köpet?
En växasäng till Mejja i trä för endast 500:- inklusive resår- och bäddmadrass. En stor fin julgran.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Inredningsgrejer.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Tjejhelg i Stockholm, många veckors semester, utflykter med familjen och promenader (främst i Sörfjärn) med Mejja (Och Mamma/Nathalie).
 
            
 
 

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat som sagt sista delen av året (blev ju annat som tog upp tiden: dansen, rep och jobb..så hann inte riktigt med träningen lika mkt.)
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat som vanligt..
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Första halvåret superglad, andra halvåret mer normalt, tror det beror på att jag tränade mkt "vårterminen". Man mår mkt bättre då!

Favoritprogram på TV?
Har inte tittat lika mkt på tv som jag brukar faktiskt. Men det vanliga som Greys har jag följt.

Största musikaliska upptäckten?
Mysiga jullåtar (inte dom klassiska) och Agnes fina tolkningar i "så mkt bättre".
Sara Dawn Finer - River
Blackmore's Night - Ding Dong Merrily on High
Agnes - Hanna från arlöv
t.ex.
 
Något du önskade dig och fick?
Jeppsson! <3
 
Något du önskade dig och inte fick?
Något nytt att göra inom yrkeslivet.
 
Årets bästa film?
Tråkigt, kan inte komma på nån ny bra film jag sett...
 
Bästa boken du läste i år?
Twilight-böckerna!
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Channing Tatum (Alltid!) ;P och Anton Ewald under schlager-yran. ;)
 
    
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Fikade hemma i trädgården med familjen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag bytt spår inom "karriären".

Hur skulle du beskriva din stil i år?
Stilrent, klassiskt, enkelt, sportigt.
 
Vad fick dig att må bra?
Träning, Instagram, Familj, Vänner, Att hitta på saker.
 
Vem saknade du?
Ingen speciell..
 
Tycker du att 2013 har varit ett bra år?
Absolut!

Vilka saker har varit tråkigast det här året?
Att jag inte kom in på utbildningen jag sökte och inte gick vidare inom jobb-fronten.

Vilka låtar kommer påminna dig om det här året?
Agnes - Hanna från arlöv
Sarah Dawn Finer - River
Sanna Sonja Shirley - Tänd ett ljus
Anton Ewald - Begging
Robin Stjärnberg - You
The Saturdays - what about us
Britney Spears & Will.i.am. - Scream and shout
Danny - Todo El Mundo
Avicii - Wake me up
Pitbull & T.Pain - Hey baby
           & Christina Aguilera - Feel this moment
           & Jennifer Lopez - Live it up
Justin Bieber & Nicki Minaj - Beauty and a Beat

Den bästa nya personen du träffade?
Min systerdotter Ellen!

Vilket datum kommer du alltid minnas?
9 April - Mejjas födelsedag och dagen Nathalie berättade att hon var gravid!
15 December då Ellen föddes. :D
 
Mest stolt över?
Att jag gjorde saker jag inte kände mig helt bekväm med. Bestämde mig för att gå vidare inom jobb-fronten, sen att det inte gick vägen är ju en annan sak men bara att bekväma jag tog steget var ju ett lyft. :) Att jag kört på bra med träning och ätit bra.
 
Högsta önskan just nu?
Att jag ska komma på vad jag vill syssla med och att jag ska komma igång med det.
 
 

 
Hoppas du kommer med ett minst lika bra år 2014! Jag har redan saker att se framemot och så tänkte jag  försöka investera i en ny kamera (med film-funktion). :)

Kommentera inlägget här :