1st one is special

Nu ploppar var och varannan ut bebisar igen. Svägerska, syster, kollegor, vänner, bekanta... you name it. Jätte kul! :D Det gör att jag tänker tillbaka på min egen graviditet och första bebistiden. Är så glad att jag dokumenterade om det här på bloggen, har gått tillbaka och läst flera gånger och jag blir så varm i kroppen varje gång! ♥ Saknar nästan gravidmagen t.o.m. fast jag vet att jag tyckte den var jobbig mesta dels av tiden och längtade så efter min platta mage. Sen läser jag om åkommorna och då saknar jag det inte lika mkt längre, haha! ;)
 
 
Men jag är nästan lite avundsjuk på alla som är gravida för första gången. Önskar att jag kunde få uppleva det igen. Det är verkligen speciellt! Allt är nytt och spännande och man vet inte hur underbara (eller jobbiga, haha) saker som väntar. Inte för att jag tror att andra gången inte kommer vara speciell, men då hade man bara ett litet liv att anpassa sig efter, man kunde sova när hon sov. Det känns som det kommer bli mer kaos och mindre tid andra gången. Fast å andra sidan har jag hört att man njuter mkt mer än första och så får man ju se syskonkärleken också. ♥
 
 
Ni har verkligen en underbar och speciell tid framför er och jag kommer iaf. får vara med på ett hörn. :) Näst bäst efter att själv få barn, måste ju vara när man blir moster/faster?! ♥

Kommentarer :

#1: Fia

Åh ja det är det verkligen, att bli moster är det bästa efter att få barn själv.! Så härligt! Grattis :-)

skriven
#2: Mia

Jag tror att Mejja vill ha en lillebror/lillasyster nu! Och min lilla räka plus kommande kussen vill också ha en till kompis :)

Svar: Ja man blir ju faktiskt lite sugen igen, men inte riktigt än känner jag att det är dags. Får se hur det går för mina andra planer framöver... :)
Therese

skriven
#3: Mia

Byrån köpte jag där jag jobbade, och gungstolen på Erikshjälpen! :)

skriven

Kommentera inlägget här :