Plastbanta!

Man har ju hört att plast inte är miljövänligt och kan innehålla gifter men jag har aldrig reflekterat över hur farliga ämnen det faktiskt kan innehålla. Hur mkt får man i sig då? har jag tänkt... jo, men många bäckar små... Fick mig en liten tankeställare när jag läste ett blogginlägg om detta hos Underbara Clara. Hon och några andra bloggmammor var med i en undersökning om hur många olika gifter och kemikalier som återfinns i ett genomsnittligt barnrum. Ämnen som forskare tror ligger bakom sådant som cancer, allergi, övervikt osv.
 
Underbara Clara - Årets viktigaste inlägg.
Underbara Clara - Kemikaliebanta ditt hem.
 
Riktigt intressant. Bör läsas tycker jag.

Kommentarer :

#1: Simone

Men ah! Detta har jag inte ens tänkt på! Eller ja, självklart har jag tänkt på kemikalier osv. men så pass alltså. Tryck på tröjor tex, vem tänker på det. Shit...

Svar: ja det är mkt man inte ens tänker på!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :