YOLO!

Nu har jag gjort nånting jag velat huuur länge som helst! Alltså sedan jag var liten. Börjat dansa! Har alltid faschinerats av dans. Satt fastklistrad framför tvn när Floor Filler gick, åkte till Sthlm och kollade på en av deras shower efter programmet var slut, köpt en dans-dvd med Bounce (en film på en show av dom alltså), det spritter i kroppen på mig när jag ser artisterna dansa i musikvideorna och framförallt ser det så jävulskt roligt ut att dansa koreografi.
 
Så i våras under Melodifestival-svängen var (blev så inspirerad av Anton Ewald och hans nummer, haha!) så tog jag tag i det och kollade upp möjligheterna i Sundsvall. Men då var det försent att börja då dom kommit så långt i grupperna. Så jag väntade nu till i höst. Hade sån beslutsångest om jag skulle våga åka helt själv, men så 15 min innan jag måsta åka ringde jag Nathalie (Andreas tränade) och frågade om hon ville komma och passa Mejja. Då var det bara att "köra på", annars skulle jag ångra mig sen att jag inte provade.
 
 
 
Street/Hip Hop är det jag börjat på, för att vara exakt. Det är verkligen jätte kul! Tycker det gått ganska bra för att aldrig ha dansat. En del saker är lite svårt att göra fort men bara man får göra det några ggr kommer det ju sätta sig. Men nu är det för få personer som vill fortsätta på kursen så vi får hoppa över till en högre svårighetsgrad som ligger tidigare på kvällen. Vilket gör det svårare för mig att gå, då jag måste vara ledig för att kunna gå. (Kommer inte gå alla veckor med schemat och man missar mkt när man missar ett pass) Eller klarar jag av att brassa in till stan från Birsta, hitta parkering och byta om på 15 min? Hoppas!!

Kommentarer :

#1: Denise

Å gud vad kul! :D Skulle också vilja dansa nått mer, typ streetdance! :)

Svar: gör't! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :