Hello Kitty tårta


Mejjas 3-års tårta som hon själv beställt. :)
Vanliga vita sockerkaksbottnar med vitchokladmousse och hasselnötsmousse. Men den här gången provade jag att täcka med marsipan för första gången (då vissa av mina gäster inte är så förtjust i sockerpasta och har önskar marsipan istället, även jag tycker sp är ganska mäktigt) och det gick ju bra det med. Hade fått för mig att den lättare går sönder än sp. Dekorationerna är dock gjorda i sp.
 
 
Men nu börjar jag nästan känna mig färdig med såna här tårtor... det tar sån tid. Det brukar ta ca 3 timmar att få ihop den (iaf. den här och hennes 2-års tårta) och så tycker jag det är godare med en vanlig gräddtårta faktiskt. Det är ju roligt att vara kreativ men det är nästan inte värt det. Ju mer jag gör senaste års populära bakverk (såsom dessa tårtor, macarons..) så vill jag mer gå tillbaka till dom klassiska man alltid ha ätit på kalas och fikor. Kanelbullar, Kärleksmums, chokladbollar...

Kommentarer :

#1: Nathalie

Neeej jag älskar sockerpasta!! :) och macarones, mums!!! Fast det är ju gott med gräddtårta och bullar också :)

Svar: jo det är väl gott tkr jag med men inte värt mödan och stressen som följer med. :) men till lite större firande än en årlig födelsedag kan det ju vara kul att göra nåt speciellt. :)
Therese

skriven
#2: Lutten

Jag känner precis som du!!

Svar: haha det kanske blir så när man hållt på med dom. :)
Therese

skriven
#3: terese

Kanelbullar, hallongrottor, chokladsnitt, kolakakor, drömmar, bondkakor! Mums! :) men en stooor favorit på kalas var väll ändå marängsviss! ? :)

Svar: Precis! dom klassiska underskattade bakverken! :) marängsviss är ju perfekt på barnkalaset! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :