En dag på vårdcentralen

Idag var det dags för BVC-besök för Majken. Förra veckan hade hon bara gått upp 70g. Dom ska ju helst gå upp 150-200g/veckan och Mejja gick ju upp flera hundra gram på bara några dagar, så jag har varit lite orolig över att mjölken inte skulle vara bra den här gången. Den här jäntan är ju en liten sömntuta som man får väcka när hon ska äta, så jag har väckt henne oftare som jag fick rådet att göra. Och det hade gett resultat, nästan 400g hade hon gått upp nu, sååå skönt! :) 
 
Efter Majkens kontroll var det min tur för läkarundersökning. Jag petade örat med topz i söndagskväll och har haft jätteont sedan dess. Det visade sig vara en öroninflammation. Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!? Vilken härlig höst/vinter vi haft. Har varit sjuk sedan jag gick på havandeskapspenning i September. Jag måste verkligen ha gjort någon något ont. Den där Therese hon ska då få lida, nu är det bara två dagar kvar på året så vi skyndar oss att slänga in öroninflammation på förkylning nr.21546 oxå. Jag har nog aldrig varit sjuk så ofta något år som i år. Jag är så trött på det här året och hoppas för guds skull att 2015 blir friskare och hälsosammare! 
 
 

Kommentera inlägget här :