Summa Summarum

Nähä det blev ingen November-bebis ändå. :( Jag som faktiskt trodde på den 29:e eller 30:e, trodde inte jag skulle gå längre än med Mejja. Så jag känner mig faktiskt lite surmulen, speciellt då jag hade värkar (som var ganska jobbiga där ett tag) till och från nästan hela natten, natten mot lördan. Sen på morgonkvisten så försvann dom och har inte känt ett endaste dugg sedan dess. Wtf? Så hade jag inte ens förra gången, då var det ju på riktigt när det väl satte igång. Och när det är nåt som inte är som förra gången försöker jag hitta förklaringar till varför det är annorlunda. Är det för att jag inte druckit hallonbladsthéet lika länge och kontinuerligt? Är det för att jag inte kunnat vilat och förberett mig lika mkt? Slår vad om att det är det där jäkla théet, det kanske hjäpte/funkade på mig.
 
 
 
När fick ni reda på att du var gravid? Minns faktiskt inte, ingen dag jag lade på minnet då jag inte vågade hoppas på att det skulle gå vägen den här gången heller efter missfallet. Ville inte hoppas för att sedan bli lika besviken igen.
Första symptom: Utebliven mens. Men skjöt på att göra testet drygt en vecka då jag ville vara säker på att jag inte räknat fel och få ett minus på stickan.
Var det planerat? Ja!
Mådde du illa under graviditeten? Nej.
Hade du mycket foglossningar? Ja! Från v.20 ungefär. Värst i blygdbenet. Väldigt ont men känns ändå ok då jag fick havandeskapspenning och var hemma sista 2 månaderna och kunde ta det lugnt och vila. Annars hade det nog varit ett helvete.
Hade du någon hormonrand? Ja både över och under naveln.
Fick du bristningar? Näe klarade mig den här gången oxå. *peppar peppar* :D Bara den lilla ovanför piercinghålet i naveln, lika som förra gången. 
Vad tror du att det blir för kön? Har alltid trott att vi kommer få 2 flickor, men trodde ganska starkt på pojke i mitten. Nu vet jag dock varken ut eller in längre. Kanske att det är en lillasyster ändå? Eller Aaahh jag vet inte!!
Hade du några speciella cravings? Apelsin-juice, lakritspengar, sura godisar, (kex-)choklad!
Vad gillade du för mat? Kött och dyr-restaurang-mat! haha!
Någon maträtt du avskydde? Nja, inte direkt.
Har du haft halsbränna? Lite till och från sista halvan, men inget jag direkt störts av.
Behövde du kissa ofta? Ja... Är det nån gravid som svarar nej på den frågan?
Hur mycket har du gått upp? Vet ju inte riktigt hur mkt jag vägde innan men runt 18-20 kg den här gången oxå.
Är du nöjd över din graviditet? Jo den har varit helt ok, bara foglossningen som varit riktigt jobbig, men som sagt hanterbar då jag fått vara hemma så länge. 
Är du rädd för förlossniningen? Ja till och från. Ibland känner jag mig redo och att det kommer gå bra då jag gjort det förr men ibland gruvar jag mig för att göra det igen. 
 
 Jag hoppas att det blir lika som sist, att det börjar med att vattnet går. Har fått för mig att värkarna oftast är drygare och långdragnare innan det att vattnet går. Att man får gå och vänta på det och tillslut får hinnan  "spräckt" om det inte går av sig självt. Det blir ju automatiskt att man jämför och tänker att det ska bli lika som förra gången. Och jag är ju nöjd med hur det fortskred sist, förutom krystningen som var väldigt dryg, lång och jobbig, så därför vill jag att det ska bli lika. Så nu tycker jag det där jäkla vattnet kan gå snart så vi får det här överstökat.

Kommentarer :

#1: Pappa

Skjöt?? Sköt stavas det.

skriven
#2: Stina

så hade jag med Milton oxå, trodde hela tiden att "nu är det dags" för det kändes som de riktiga värkarna, men gick ju över längre än med Elvin. Å när det väl satte igång så trodde ja ju att det va som vanligt å att det skulle gå över efter nån timme men när ja väl åkte in va jag ju öppen typ 7cm så då vart det snabba ryck inne på förlossningen. Hoppas den lill* kommer snart, 1 dec trodde jag du skulle få hihi.

skriven
#3: Nathalie

Upp och hoppa!! Gör nått jobbigt/ansträngande :) Då tror jag den kommer som ett skott ;)

skriven

Kommentera inlägget här :