Man ska inte ropa hej...

...förrän man är över bäcken.
 
Jag trodde vi hade lyckats klarat oss från "Vabruari" i år (vi brukar vara mer sjuk månaderna innan jul än i februari) men då kom magsjukan med 2½ dagar kvar av månaden. Äckliga jävla dagisbaciller, jag blir så less! Bara Mejja som haft det hittills *peppar peppar* och hon har varit helt utslagen. Spytt hur många ggr som helst och låg hela dagen igår, sov om vartannat. Hon har ju haft magsjuka förr men inte såhär, stackars liten! Nu är hon på fötter igen och har fått i sig lite frukost så nu hoppas jag för guds skull att den är borta för den här gången. Ber på mina bara knän att Majken inte ska få det, eller jag. Om jag får det lär väl hon få det. Vet inte hur många ggr jag har tvättat händerna senaste dygnen och knarkar vitpepparkorn. Håller på med storstädning och "sanering" i detta nu. 

Kommentarer :

#1: Pappa

Jaha det är därför Fia har suttit på toaletten hela natten och dagen.

Svar: kanske det!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :