Sverige, vi vet nåt!

Efter dom senaste varma och soliga dagarna är energiförrådet påfyllt! Vi har varit ute och njutit av det fina vädret och i fredags var jag så himla trött så jag och lillan lade oss tidigt på kvällen och vaknade upp nästan 12 timmar senare (ja hon vaknade ju såklart och åt ett par gånger) helt utvilade med solen i ansiktet. Sånna gånger blir jag nästan rastlös och vill göra allt möjligt. Känns som att hela världen (Sverige) ligger för ens fötter. Som att åka och titta på skid-VM, semestra på Gotland, Åka till Astrid Lindgrens värld med barnen, Flyga till en europeisk storstad, skidsemestra eller vandra uppe i samiska fjällen... Nästa år hoppas jag på både en fjällsemester och en sommarsemester på Gotland. 
 
 
Morning Sunshine!
 
Appropå samiska fjällen... jag tror faktiskt att Jon-Henrik Fjällgren har årets vinnarlåt med sin jojk. Jag gillade låten, kanske en aning enformig med jojken, men den är härlig på ngt vis och skulle representera Sverige bra med lite samisk och svensk kultur. :) Själva Melodifestivalen är jag föga imponerad av i år, med programledare, mellanakter och humorn. 

Kommentera inlägget här :