Hjälp från andra sidan?

Försöker få till rutiner med Majken, så hon sover ungefär samma tider på dagen. Tror hon har vänt lite på dygnet på något vis. För i natten till söndagen vaknade hon hur många ggr som helst, sov knappt 2½ timme i sträck, sen sovningen på fm så bara sov och sov hon. Efter 3½ (!!) timme fick vi nog och väckte henne. Hon sov alltså längre stund på dagen än på natten. Så nu får hon sova 3 ggr/dag och så har hon somnat i sin egen säng vid 19.30-20.00 (efter lite skrik och grin), så det har ju gått bra och nån natt har varit bra och nån natt har hon varit vaken nån timme.
 
Inatt var hon vaken från 00.30-04.00/04.30! Usch vilken jobbig natt! Vet inte om jag fick hjälp av nåt övernaturligt för när jag låg där bredvid spjälsängen med en skrikandes och grinandes Majken och var som lessast så började speldosan helt plötsligt spela helt av sig själv! Skumt! Kanske var nån gammal släkting som ville hjälpa till (det knackades ju på sovrumsdörren oxå en natt när farmor bodde här). Det hjälpte bara en liten stund dock.
 
Hur kan man gå från att sova hela natten till att vakna och vara vaken flera timmar?? Jag fattar inte vad som är fel. 

Kommentarer :

#1: Nathalie

Utvecklingsfas? Eller så kanske hon växer och vill ha mer mat? = mer hungrig. Kommer nog aldrig få svar på vad som är fel, det fick aldrig jag iaf. Trodde jag skulle gå under när Ellen hade en period då hon vaknade 1 gång i timmen och skrek på nätterna! Längsta veckorna i mitt liv, nästan så man gruvade sig för att gå och lägga sig. Hoppas det går över snabbt!

Svar: Ja jag hoppas nästan att hon inte har gått upp ngt imorrn när vi ska kolla, så kanske det är därför. Ska iaf. börja med gröt till veckan så får vi se om det blir bättre!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :