Barnrums-inspo.

Majkens rum börjar falla på plats i mitt huvud (inte på riktigt, det står fortfarande utrivet och ska gipsas och så...). Jag tror det kommer gå i nyanserna ljusgrått, vitt och grå/grönt. Har fastnat mycket för den där populära "rutiga" tapeten och luftballonger. Så kanske den vita luftballongstapeten (här nedan) på en långvägg och resten med den grönrutiga tapeten och måla trägolvet ljusgrått. :)
 
Gillar dom målade väggarna i grön/grått oxå (det var förövrigt typ den färgen jag ville ha i hallen men som blev mer blå) och kul idé med att måla ett hörn sådär som på bilden med prickarna, vi har ju oxå snedtak, men tror inte jag vill att taket ska vara färgat. Och framförallt tror jag inte jag orkar slänga mig in i färgdjungeln med miljoner nyanser igen, känns enklare med tapeter när det gäller färger.
 
 
 
Så surt att vi missade "stringhyllorna" från IKEA (översta bilden) som jag kollade på i våras/somras, nu är dom slut! Men hittade en på ellos istället som jag slog till på. Grå/grön och allt! ;) Majkens rum är rätt så litet så förvaring kommer vara A & O där. Kommer inte ha plats för en garberob så tänkte köra på en byrå + en klädstång hängandes från taket. 
 
 
 
En fin tavelvägg  ska hon få. Älskar, älskar, ÄLSKAR bilderna från Sagasatlejé
 
Taggar: barnrum;

Kommentarer :

#1: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så fina allihopa

Svar: ja tänk om man hade råd med allt! :)
Therese

skriven
#2: Simone

Ja! Ville ha de hyllorna också, i köket (allt var redan klart i min vision ^^) men så var de SLUT när vi väl skulle köpa dom! Surt.. ;)

Svar: åh visst är det irriterande när man redan har inrett med saker och så går dom inte att få tag i!
Therese

skriven
#3: Pappa

Annars var ju färgerna bra i det där rummet förr.

Svar: eller inte!
Therese

skriven
#4: Mia

Åh så fint 😍 drömrum! Vi har rätt lika smak tror jag.. Både den lampan och tavlan med en räv på har Livia i sitt rum. + den tavlan med en Björn och tvättbjörn. Tinyroom.se in my ❤️ 😂

Svar: Eller hur! :)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :