9 Måndagar kvar till julafton...

Nu var det ett tag sedan... fullt upp med frustration över kroppen (men orkar inte skriva så mycket om det just nu då jag tycker det är så tråkigt att gå tillbaka och läsa om - men om vi säger så här, kommer knappt framåt och det är bara motgångar hela tiden) och så försöker vi få iordning Majkens rum som jag hoppades skulle bli klart före jul - förra året.... ha-ha! Håller tummarna för i år istället då. Men det tar sån tid, och vi har inte så mycket tid eller ork nu tråkigt nog. Kroppen förstör allt!
 
Men jag tänkte ta nån minut att prata om Idol. Vilken skillnad det är på Idolerna från start nu dom senaste åren och när det startade. Hög standard och jag gillar nästan alla, förutom Jepser och Charlie som jag har lite svårt för av nån anledning, vet inte men tycker inte dom passar in i Idol som artister. Men en sak som jag alltid tänkt på och gör fortfarande är scenkläderna. Så himla tråkiga oftast! Dom har ju bara vanlig vardagsklädsel. Som dom sa igår på Idol-extra (stylist och designer som gäster) -det är ju som att dom skulle tagit nån från publiken och ställt på scenen, klädmässigt. Kunde inte hålla med mer! Alltså det heter ju scenkläder av en orsak, det är något man har på sig på scenen och som ska sticka ut och inget som man ser varje dag. Tänk Beyoné, Ola Salo, Lady Gaga...tycker jag då. Så då har jag fått ur mig det åh'... ;)
 
Så fina mössor! Har fastnat mycket för rådjur och renar dom senaste åren. ♥
 
 
Sen har jag börjat längta och se framemot julen!! :D Men känner mig lite stressad redan oxå faktiskt. Julkorten måste vi ta och fota snart innan dagsljuset försvinner nästan helt och hållet men det fattas några rekvisita. Sen ska det fixas adventskalender, julklappar måste vi börja inhandla om vi ska ha råd med allt då vi har 8 barn att köpa till + 3 December-födelsedagar! Inte billigaste tiden nu, vinteroveraller fixades redan i september, så det är klart iaf. Men jag älskar ju julen och det är ju roligt med allt oxå, bara lite dyrt. ;)
 

Kommentarer :

#1: Terese m

Hej Therese!
Jag fick äntligen röntga min rygg och mitt bäcken i sommar, eftersom jag har återkommande "skov" med smärta. Tydligen visade röntgen att allt såg "normalt" ut. Känns ju såklart skönt. Men jag har ju fortfarande ont, och det känns som att det sitter mellan kotorna INTE muskelärt. Ska börja på vattengymnastik nu och försöka gå ner i vikt. Vad har de gjort för undersökningar på dig?
Förstår att du har det jävligt tungt. Jag har ju bara skov av smärta och vet hur det påverkar mitt liv under de perioderna.. :(
Hoppas det vänder snart Therese. Kram

Svar: Hej!Näe fy det är ett jäkla helvete att gå runt och ha ont! Känner mig inte som mig själv varken fysiskt eller psykiskt. Jag har varit till så många olika personer som undersökt min kropp, varav en helkroppsundersökning hos sjukgymnasten som är så bra på bäckenskador men dom hittar inget förutom spända muskler. Sen gjorde jag ju en ryggröntgen i somras där det visade sig att jag har ett litet diskbråck + spricka i disken mellan ländryggen och bröstryggen. Har gått på flertal behandlingar hos både kiropraktor och sjukgymnast nu hela hösten och det går upp och ner. Men jag känner ju att det onda kommer från diskbråcket, har ju gjort några dåliga lyft och det strålar ju både upp och ner i kroppen från det. Och några få gånger har det helt plötsligt bara släppt och kroppen har känts som vanligt i några minuter (underbara små små stunder!!! :') så jag är helt säker på att allt mitt onda kommer från diskbråcket (+ att jag har en försvagad bäckenbotten) och bäckenet började ju kännas bättre förra hösten/vintern då jag började med ett rehabprogram, som jag inte kan köra nu pga värken. :( Har du fått ngt bra program att köra efter? Kanske kan det vara ngt som blir när man står och går men som inte blir påverkat när man ligger ner? Har för mig att jag läst nånstans om nåt sånt nere i ländryggen.... Jävla kroppar alltså! Hoppas vi blir bra i kropparna snart!! Kram!
Therese

skriven
#2: Terese Mattsson

Sjukgymnasten gav ingenting. Verkligen bortkastade pengar och tid. Vet inte hur jag ska träna? Ny kör jag på med vattengymnastik och går ner i vikt. Hoppas att det är tillräckligt. Gjorde du en "vanlig" röntgen? Eller gjorde de en magnetröntgen?

Svar: Jag gjorde en magnetröntgen. Jag körde ett rehabiliteringsprogram förra hösten/vintern som jag tyckte mitt bäcken och rygg blev bättre av. Kondition x2 och styrka varje dag som ökar. Kan skicka programmet till dig om du vill! Men det är ju bra om vattengymnastiken funkar!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :