Early Light

En bild från en förmiddag med magiskt vinterljus. Det var så mjukt och softat med tunna tunna moln för solen och den snötäckta marken. ♥ 
 
 
Igår tog jag och Mejja en skidtur i elljusspåret. Vi har åkt på täkten nedanför oss förut en par gånger men nu ville jag prova åka i riktigt spår, men det var en ganska dålig idé med tanke på snöförhållandet just nu. Jag förstod väl att det inte skulle vara tipp topp spår att åka i men usch vad hårt och isigt det var (t.o.m mark framtinad på två ställen). Jag har ju köpt riktiga skidor med glidvalla och med nån slags pälsfäste och herregud vad fort det gick!! Det var ju tammetusan livsfarligt! För det första har jag inte åkt längdskidor sedan jag gick i mellanstadiet och då hade jag ju sånna där vallningsfria barnskidor så jag har aldrig åkt på "riktiga" skidor, är inte så stabil i kroppen just nu och så hårt, isigt underlag på det med dåliga spår. Men det blev att vi åkte hela lilla varvet då Mejja tyckte det var roligt. Jag ramlade fyra gånger i nedförsbackarna då skidorna bara skenade, och det var inte små vurpor. Tre smällar på höften och en på rumpan. Mitt bäcken mår inte så bra efter det. =/ Skit! Mejja ramlade oxå ett antal gånger men hon var jätte duktig och det var roligt! Det skulle bara vart mer och mjukare snö så man följde spåren och inte for åt alla håll... 
 
Nu ska jag ta och lägga mig och lyssna på ljudbok innan läggdags. Har hittat en bokserie jag fastnat för som är så spännande! :) The Selection heter den. Och imorgon är det dags att komma tillbaka till jobbet igen, håller tummarna för mina fogar.
 

Kommentera inlägget här :