Lägesrapport.

Jag kämpar på med träning, promenader och inget godis-ätande. Och kroppen har faktiskt börjat fatta galoppen nu. ;) Sedan jag skrev mitt förtvivlande inlägg för 6½ vecka sedan då inget hände så har detta hänt:

-5kg
-5,5 cm på magen


Så nu är jag nästan nere på siffran jag vägde 2 veckor efter förlossningen. (o,4 kg kvar). Känns så jäkla skönt. Men kan ändå inte låta bli att tänka, om jag inte ätit mini-piller och inte gått upp dom där extra kilona eller om vågen inte slutat fungera så jag hade haft koll på att det hände åtminstonde, så hade jag varit nere på inskrivningsvikten nu. Åh, så surt!

Men jag kämpar vidare, för jag ska bli av med resterande 5 (7) kilona oxå så jag kan ha mina gamla byxor igen! Jag SKA ha min kropp tillbaka and that's it! Finns inget annat i min skalle nu. Jag är fan svettig från måndag till fredag men det är det värt. Kul att Mejja kommer associera mig med svettlukt sedan bara, -Åh det luktar mamma. Haha! ;)

Så det går ju sakta men säkert...

Kommentarer :

#1: stina

härligt!



sv: hihi ja du jag tror nog den har hängt med sen ja va liten å bodde hemma ;)

skriven
#2: Madeilene Wik

det där klarar du :) Jag gick också upp i vikt av minipillerna så jag slutade med dem.. tänker inte ta dem denna gång heller så läre hitta på ngt annat haha.. men har du klarat alla dessa kilon klarar du de sista med ;)

skriven
#3: Therese

Madeleine: nä jag tänker inte heller äta dom nästa gång :) jo det tror jag med, det tar lite längre tid än jag trodde det skulle göra bara! :)

skriven
#4: Monia - mamma till Tuvalie

önskar jag hade din diciplin. Fick min dotter för 5 veckor sedan och går inte ner ett gram. fast jag ammar och tar långa barnvagnspromenader.. antar att det är allt socker som är boven :s man hinner ju inte ställa sig och laga mat med en liten hemma. då får chokladbitar och coca-cola bli frukost lunch och middag xD

skriven
#5: Therese

Monia: Jag tappade all "vattenvikt" inom 2 veckor efter fl. sedan stod det stilla fast jag tog promenader och inte åt godis och ammade, så jag började springa när hon var 9 månader ungefär och det hände inget då heller. nu först har kroppen börjat reagerat på träning. jag läste nånstans att kroppen kan fortsätta spara energi och näring till bebisen upp till 1 år efter förlossning. det tar nog ett tag innan den kommer in i det normala igen. men det är ju så surt när vissa inte ens behöver lyfta ett finger och kilona bara rinner av ändå... =/ :)

skriven
#6: Anna

vilka minipiller åt du?

skriven
#7: Therese

Anna: Cerazette. Åt/äter samma märke på p-piller oxå men dom gick jag inte upp i vikt av och fick inte några eksem...

skriven

Kommentera inlägget här :