Beräknad Födelsedag

0 dagar kvar...
 
Inte konstigt att magen och kroppen mår som den mår ibland när man ser innehållet och kroppen på den här bilden.
 
 
Då var vi fullgågna även denna graviditet. :) Det har gått så snabbt den här gången samtidigt som det känns evigheter sedan jag ser vissa bilder i början. Jag gruvar mig fortfarande lite inför förlossningen. Ibland känns det som att allt gått så snabbt att man knappt hunnit med psykiskt. Lite annat än förra gången då man var så medveten och fokuserad på varje steg framåt, vilket man inte hinner med lika nu då man redan har en liten. Så ibland känner jag mig inte alls redo mentalt ännu. Lite less på kroppen är man ju. Att inte veta vart man ska göra av kroppen då allt är så oskönt och foglossningen längtar jag mkt efter att slippa.
 
 
Vissa dagar känns det som det kommer gå galant, om jag gjort det en gång kan jag väl göra det igen. Medan jag känner andra dagar att Varför gör jag det här igen?? Jag är lite orolig över att det ska gå fortare (vilket det brukar göra för omföderskor) och med det göra ondare. Känner att jag väldigt gärna vill hinna ta EDA den här gången oxå, så hoppas verkligen jag hinner med det!
 
 
Vi får väl se när den lilla vill titta ut. :) Med Mejja gick jag över 2 dagar. Men jag har inte fått "elefantfötterna" än så jag vet inte jag om den här kommer dröja ännu längre på sig... hm...

Kommentarer :

#1: Eleni

Det kommer gå jätte bra! För min del var andra förlossningen så mycket lättare och framförallt mycket snabbare. Trodde jag skulle behöva all tänkbar smärtlindring för att ta mig igenom det igen men jag använde knappt ens lustgasen där på slutet för jag tyckte jag blev yr. Kände mig så medveten och så med hela tiden andra gång och det var en jätte härlig känsla. Kändes så fantastiskt efteråt och jag vart lite impad av mig själv, haha. Vi kvinnor är skapta för det här och kroppen är helt otrolig. Som du sa... du har klarat det en gång och oftast går andra gången lättare. Kommer gå toppen! Snart är bebisen här :)

Svar: Åh hoppas jag får lika! Fast jag tyckte jag var bra medveten och med förra gången oxå, använde inte lustgas så mkt då jag inte tyckte den hjälpte. Men edan var ju fantastisk! :) Jag hoppas verkligen krystningen går fortare och lättare den här gången iaf, då den var så långdragen och jobbig sist, första delen innan det tyckte jag gick bra så. :)
Therese

skriven
#2: Nathalie

Eftersom den inte kom den 26:e som jag gissat, gissar jag att den kommer på måndag, 1 december! :)
Jag fick heller aldrig några elefantfötter.

Svar: Näe man kanske inte får sånna heller, men jag jämför ju med förra gången hela tiden och tänker att det kommer vara lika, :)
Therese

skriven
#3: Lutten

Kommer gå super!!

Ja min mage/ tarmar gör konstant ont:/ som du säger inte så konstigt haha!
Om de går snabbare för mig får jag väl sova på bb för att ens hinna in haha!

Svar: Hoppas det!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :